خرید طلا در 13 صفر و آخرین چهارشنبه صفر

خرید طلا یکی از اصلی ترین سرمایه گذاری هایی است که لازم است تمام افراد چه زند و چه مرد به ان توجه داشته باشند. خصوصاً با وجود نوسانات بالای قیمت طلا در کشور ما به نظر نمی رسد که شما هرگز از خرید طلا یا سکه پشیمان شوید. اما به هر حال حرید هرچیزی ملاحظاتی دارد که خرید طلا هم از این قاعده کلی مستثنی نیست.

اکنون در ماه صفر قرار داریم و صحبت های بسیاری را در این رابطه شنیده ایم که خرید طلا در 13 ماه صفر یا خرید طلا در آخرین چهارشنبه ماه صفر بسیار خوش یمن است و خیر و برکت بسیاری را وارد زندگی خریدار طلا می کند. به همین جهت افراد مسن تر، به جوانان پیشنهاد می دهند که حتما در این تاریخ ها برای خرید طلا اقدام نمایند.

اما واقعا این مسئله ریشه علمی یا مذهبی دارد؟ آیا حدیث و یا سختی معتبر در رابطه با این موضوع وجود دارد که تا این اندازه سینه به سینه به این مسئله اشاره شده است.

امروز اینجا هستیم تا برای همیشه به این سوال شما پاسخ دهیم.

در رابطه بع خرید طلا در 13 ماه صفر و یا خرید طلا در آخرین چهارشنبه ماه صفر هیچ روایتی وجود ندارد. اما واقعا خرید طلا در این دو تاریخ می تواند سود بسیاری را نصیب شما گرداند اما چطور؟؟؟؟؟

فعالان اقتصادی بازار ایران بر این عقیده استوار هستند که در ماههای محرم و صفر، نرخ طلا کاهش می یابد، اما بعد از پایان یافتن صفر، طلا دوباره روندی رو به رشد می گیرد و این بدان معنی است که اگر شما در ماه صفر طلا خریداری نمایید، حتما بعد از آن سود بسیاری خواهید کرد و به اصلاح آن طلا برای شما برکت می کند!

حال که با این موضوع آشنا شدید با ما همراه باشید تا این مطلب را بررسی نماییم که “خرید طلا در چه روزی از ماه صفر خوش یمن است”.

خرید طلا در چه روزی از ماه صفر خوش یمن است

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

يكي از مسايلي كه در سخنان ائمه ي معصومين(ع) آمده است، انجام كارها به تناسب خود در روز هاي به خصوصي است كه در آن روزها، تاثير فرروان بر تداوم و بركت آن كار وجود دارد.

– جايگاه روزهاي قمر در عقرب در انجام كارها:

شايسته است بنا به سفارش و دستورات ديني در ساعات قمر در عقرب – كه جدولش در اينترنت يا تقويم هاي نجومي موجود است- از انجام كارهاي اساسي نظير انعقاد نطفه، عقد ازدواج، افتتاح كار و كسب، اسباب كشي، تعيين و تغيير نام و گذاشتن سنگ بنا و كلاً انجام هر يك از كارهاي اساسي پرهيز كنيم.

البته ذكر اين حديث گرانقدر در اينجا موجب هدايت و باعث آرامش است كه راههايي براي بر حذر بودن از نحوست ايّام نيز وجود دارد. راه حلّي كه اهل بيت(ع) براي اين امر ارائه نموده اند صدقه دادن است. روايات فراواني از حضرات معصومين(ع) وارد شده كه نحوست ايّام با صدقه دادن برطرف مي شود. «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع):مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ إِذَا أَصْبَحَ دَفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْيَوْم‏.»(1) هر كس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از دفع مي كند.

– روزهاي خوش يمن براي شروع هر كاري:

شما به غير از قمر در عقرب ماه صفر، اگر كاري انجام داديد، اشكالي ندارد.

اما در مورد روزهاي خوش يمن هر ماه بايد گفت: از امام صادق(ع) نقل شده است كه در روزهاي يكم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بيستم،‌ بيست و دوم، بيست و سوم، بيست و هفتم، بيست و هشتم و بيست و نهم هر ماه قمري، آغاز هر كاري مبارك است.

پس خريد و فروش در ماه صفر اشكال ندارد و در بركت پول آن بين ماه صفر و ماهاي ديگري سال فرق نمي باشد.

تنها روزي كه در بعضي از روايات خريد و فروش بي بركت دانسته شده است، روز عاشورا است، آن هم نه به اين معنا كه خريد و فروش حرام شده باشد؛ بلكه اگر كسي در روز عاشورا چيزي پس انداز كند بركت در آن نخواهد بود. اما در غير از روز عاشورا در تمام ماها و روزهاي سال خريد و فروش اشكال ندارد و فرقي بين ماه صفر و غير صفر نمي باشد.

– نكتۀ پاياني: نكاتي كه بيان شد، صرفاً براي رعايت فضيلت بيشتر بود كه رعايت آن داراي نكات مثبت است، اما اگر به خاطر مشكلاتي نمي توانيد اين مسايل را رعايت كنيد، به خودتان سخت نگيريد و با دادن صدقه مشكلات احتمالي را دفع كنيد تا مبادا دچار وسواس شويد.

معرفي منابعي براي مطالعۀ بيشتر در اين زمينه و مسايل ديگر مربوط به زندگي:
1. مفاتيح الحياة، نويسنده: آيت الله جوادي آملي، قم: انتشارات اسراء.
2. حلية المتقين، نويسنده: علامه محمد باقر مجلسى(ره).

داستانی از خرید طلا در آخرين چهارشنبه ماه صفر

پارسال تو آخرين چهارشنبه ماه صفر (بيست و هشتم دي ماه) خانم همسر بهم گفت: “تو قرآن قديمي پدر بزرگم خوندم اگه تو آخرين چهارشنبه ماه صفر، قبل از غروب آفتاب زير آسمان اول نماز حاجت و بعدش سوره هاي نشراح، تين، نصر، توحيد، ياس و فلق رو بترتيب شش مرتبه بخوني و همين اعمال رو هفت مرتبه قبل از طلوع آفتاب فردا دوباره انجام بدي تا سال ديگه به اتمام نرسيده انشاالله صاحب خونه ميشي” و از من خواست من هم مثل خودش اين اعمال رو انجام بدم و گفت رد خور نداره! راستش نه من و نه خانم همسر آدم هاي خيلي مذهبي و اهل دعا و زيارت و… نيستيم، البته منظورم دعاها و زيارت هاي خاصي هست كه بيشتر اهلش ميخونن و انجام ميدن، به هر صورت اون روز من تو دلم به خانم همسر خنديدم و گفتم چه خوش خيال! امكان نداره ما تا سال بعد خونه دار بشيم، اما خانم همسر با تمام اعتقادي كه داشت و با خلوص نيت و صفاي باطن اين اعمال رو انجام داد و روز بعد كه من از سركار برگشتم ازم پرسيد اون اعمال رو انجام دادم؟ و من فراموش كردن رو بهانه انجام ندادن كردم ولي خانم همسر گفت: “اشكالي نداره من انجام دادم، مطمئنم تا قبل از عيد سال ديگه ميريم خونه خودمون” جوري با اطمينان حرف ميزد كه من بازم تو دلم به ساده دليش خنديدم، اما امروز وقتي با خانم همسر داشتيم واحد خودمونو انتخاب ميكرديم من همش داشتم به اون روز و به حرفهاي خانم همسر فكر ميكردم و باورم نمي شد داريم خونه دار ميشيم اونم تا قبل از پايان سال!

امروز صبح ساعت هشت از خواب بيدار شديم، صبحانه خورديم بعد آماده شديم و ساعت نه و نيم از خونه خارج شديم، رفتيم بانك پول رو از حساب برداشتيم و تو يه بانك ديگه به حساب شركت تعاوني ريختيم، تو راه كلي استرس داشتيم آخه حمل كلي چك پول تو يه كيف كوچيك دستي كلي ترس داره! ساعت يك رفتيم واسه انتخاب واحد و يك واحد تو طبقه ششم (طبقه آخر) كه هم نماي شهر و هم نماي كوه رو داره انتخاب كرديم، آخه خانم همسر عاشق كوه و من عاشق شهرمون! البته قبلش كلي بلوك ها و طبقه هاي ديگه رو بالا پايين كرديم و حسابي از كت و كول افتاديم! اما به زحمتش مي ارزيد و يه واحد دلخواه گيرمون اومد البته اگه خدا بخواد تا يكي دو ماه ديگه بهمون تحويل ميدن و فعلا بايد تو همون خونه اجاره اي و به قول خانم همسر ديگه “خونه مردم” اما دوست داشتني زندگي كنيم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.