با رعایت چند نکته ساده به تعمیرکار متخصص پکیج تبدیل شوید

یکی از دغدغه های افراد برای انتخاب منزل مسکونی جدید وجود سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانه است. این که یک خانه برای سیستم گرمایشی، از آبگرمکن دیواری استفاده می کند یا پکیج و یا این که برای ایجاد سرما از کولر گازی اسپلیت استفاده می کند یا کولر آبی اهمیت زیادی دارد.

هر یک از انواع پکیج ها و کولرها، امکان این که در طول سال به سرویس یا تعمیر نیاز داشته باشد زیاد است. با این تفاسیر انتظار می رود که انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی را بشناسیم و همچنین نکات اساسی در مورد تعمیر پکیج ، تعمیر و سرویس کولر گازی ،  تعمیر آبگرمکن دیواری و ایستاده را بدانیم. در ادامه با انواع پکیج ها، کولرها و آبگرمکن ها و همچنین نکات مهم در تعمیر و عیب یابی آن ها آشنا می شوید.

تعمیر آبگرمکن

معمولا در خانه هایی که فاقد شوفاژ خانه هستند یا از پکیج برای گرم کردن آب مصرفی استفاده نمی شود، این وظیفه را به عهده آبگرمکن می گذارند. تعمیر آبگرمکن دیواری و عیب یابی آن بهتر است توسط یک تعمیرکار ماهر آبگرمکن انجام شود؛ اما خودتان می توانید شناسایی مشکلات رایج آن تا حدودی به عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان بپردازید.

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن

انواع مشکلات رایج آبگرمکن در 6 مورد زیر خلاصه می شود:

1.شمعک آبگرمکن بدون دلیل و به خودی خود خاموش می شود.

  • ممکن است ایراد از ترموکوپل باشد که باید تعویض شود یا این که مهره ترموکوپل را سفت کنید و دقت کنید که نشکند.
  • ممکن است شیر مغناطیس آبگرمکن خراب شدده باشد که باید تعویض گردد.
  • امکان دارد که گاز به درستی به شمعک انتقال داده نشود از نشانه های این است که شعله خیلی کوتاه است بهتر است مسیر ورودی گاز را به خوبی تمیز کنید.

2.شیر آب گرم باز است اما آبگرمکن خاموش است و روشن نمی شود.

برای رفع این مشکل باید چند نکته را بررسی کنید.

  • ابتدا باید مسیر ورودی گاز را مورد بررسی قرار دهید شاید گاز قطع باشد.
  • شیر ربع گرد آبگرمکن را بررسی کنید؛ زیرا در صورت بسته بودن گاز به آبگرمکن نمی رسد.
  • صافی آب را بررسی کنید و در صورت گرفتگی و کثیفی آن را تمیز کنید.
  • رگولاتور آبگرمکن را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است شیپوره دارای گرفتگی باشد و باید آن را تنظیم نمایید.

3.آبگرمکن جرقه نمی زند.

  • امکان دارد وایر قطع شده باشد و باید تعویض شود. اگر وایر را چک کردید و سالم بود امکان دارد شل شده و از جای خود خارج شده باشد، آن را محکم کنید.
  • ممکن است الکترود جرقه زن کثیف شده یا شکسته شده باشد. در صورت کثیفی آن را تمیز کنید و اگر شکسته بود آن را تعویض کنید.

4.شمعک روشن است، اما به رنگ زرد می سوزد.

  • صافی شمعک را بررسی کنید و در صورت کثیفی آن را تمیز کنید.
  • ممکن است مجرای نازل شمعک و صافی هوا دارای گرفتگی باشند آن ها را تمیز کنید.

5. دمای آبگرمکن دیواری بوتان تنظیم نمی شود.

  • گرفتگی لوله های ورودی آب
  • پایین بودن فشار گاز آبگرمکن
  • خرابی سنسور آبگرمکن

6.خاموش شدن شمعک در آبگرمکن دیواری بوتان (B3115)

  • خرابی ترموکوپل
  • مسدود بودن مسیر گاز برای رسیدن به شمعک
  • ترموکوپل نامناسب با مدل آبگرمکن

تعمیر پکیج

پکیج یک سیستم گرمایشی است که امروزه در بیشتر ساختمان ها جایگزین موتورخانه شده است. جالب است بدانید که تنها در ایران بالغ بر 75 برند پکیج، در 200 مدل وجود دارد که در دو دسته زمینی و دیواری تولید می شوند.

وظیفه پکیج ها گرم کردن آب مصرفی است که خراب شدن آن مشکلات زیادی را به همراه دارد؛ پس به سرعت باید در پی تعمیر برآییم. در بین برندهای موجود در ایران دو برند ایران رادیاتور و بوتان جزو محبوب ترین ها و پرفروش ترین ها هستند که در ادامه به تعمیر پکیج ایران رادیاتور و بوتان می پردازیم.

عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور با تعمیر پکیج بوتان

پس از عیب یابی و مشخص شدن کدهای خطا می توانید به تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعمیر پکیج بوتان بپردازید؛ اما در برخی موارد مشکلات اساسی تر از این است که با کد خطا نمایش داده شوند.

از جمله این مشکلات می تواند سروصدای بیش از حد، کم شدن آب و غیره باشد. سر و صدای در پکیج ناشی از هواگیری نکردن درست پکیج است که در برخی موارد خودتان هم می توانید عمل هواگیری انجام دهید.

در برخی از موارد پکیج به درستی آب را گرم نمی کند و یا فشار آب به شدت پایین است که علت آن جمع شدن رسوب داخل پکیج است و برای رفع آن باید عمل رسوب گیری را انجام دهید. رسوب گیری به کمک اسید و آب انجام می شود و در برخی موارد که با اسید از بین نمی رود می توانید با زدن ضربه آن را آرام آرام جدا کنید.

تعمیر کولر گازی

سرویس کولر گازی از جمله خدماتی است که با گرم شدن هوا و نزدیک شدن به فصل تابستان از دغدغه های افراد به ویژه ساکنان شهرهای جنوبی کشور است. با استفاده گسترده از کولر گازی در تابستان امکان خراب شدن این وسیله بالاتر است برای رفع آن به تعمیرکار کولر گازی متخصص نیاز است. در ادامه برای عیبی یابی و تعمیر پکیج چند مورد را مثال زدیم.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی

نحوه کار کولر گازی به این گونه است که گرما محیط را جذب می کند و سرما را به شکل باد به محیط انتقال می دهد. گاز داخل کولر بر اثر فشردگی در کمپرسور به مایع تبدیل می شود. و این مایع با جذب گرمای محیط دوباره به گاز تبدیل می شود و به این فرایند اصل تبرید نیز می گویند. اما مشکلات زیادی ممکن است در این فرایند به وجود بیاید که پیدا کردن عیب ها و تعمیر کولر گازی را نام می بریم.

مقدار سرمایش کولر گازی کم شده است.

این مشکل می تواند از نشتی گاز یا تموم شدن آن باشد. در مورد دیگر ممکن است در چرخه گاز و خنک سازی هوای محیط اختلال به وجود آمده باشد.

کولر گازی روشن نمی شود.

این مسئله می تواند در اثر خراب شدن برد و قطعات الکترونیکی کولر رخ دهد. باید رگولاتور تنظیم کننده ولتاژ ورودی به مدار الکتریکی، برد الکتریکی سیستم برق رسان، فیوز دستگاه، سیم کشی داخلی کولر را مورد بررسی قرار دهید.

هنگام روشن شدن، کولر سر و صدای زیادی تولید می کند.

در صورت بروز سر و صدا ابتدا باید منشا صدا را پیدا کنید. اگر صدا از پنل داخلی باشد، ممکن است فن کولر که وظیفه اصلی آن پخش هوای خنک در داخل اتاق است، دچار مشکل شده باشد. دومین مورد می تواند شل شدن پنل چسبیده به دیوار باشد. مشکل سوم می تواند از قسمت خارجی کولر گازی باشد، مثل عدم تراز کندانسور روی پایه و یا مشکلات مربوط به فن و پروانه آن.

کد های خطا روی سیستم کولر گازی نمایان شده است.

اگر کد خطا روی صفحه کولر گازی نمایان گردید و عملکرد کولر را مختل کرد، بدان معنا است که مشکل داخلی در بخش کنترلی و سنسورها پیش آمده است. برای رفع این ارور می توانید از دفترچه راهنما کولر گازی استفاده کنید.

جمع بندی:

می توانید برای تعمیر لوازم خانگی خود اعم از یخچال، یخچال ساید، تمام برندهای لباسشویی، اجاق گاز، کولر و پکیج با تعمیربان تماس حاصل بفرمایید. تعمیربان با داشتن تعمیرکاران مجرب می توانند در اسرع وقت به محل موردنظر شما مراجعه کنند و بهترین خدمات تعمیری را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.