علت خرید طلا در ۱۳ صفر

سرمایه گذاری با خرید طلا یکی از روش‌های محبوب برای حفظ ارزش پول است. طلا به عنوان یکی از فلزات گرانبها و باارزش در جهان شناخته می‌شود و اغلب به عنوان سرمایه‌گذاری امن و پایدار در نظر گرفته می‌شود.

خرید طلا به دلایل مختلفی مانند حفظ ارزش پول، مقابله با تورم و نوسانات بازار، جلوگیری از افتار قیمت دلار و… مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه قیمت طلا در طول سال‌ها تغییرات کمی داشته است، خرید طلا به عنوان یک راهکار مناسب برای حفظ ارزش پول در دوران نوسانات بازار محسوب می‌شود.

برای خرید طلا، می‌توان به دو روش مختلف اقدام کرد. روش اول خرید طلا به صورت فیزیکی از طریق خرید سکه‌های طلا و جواهرات است. در این روش، می‌توان از فروشگاه‌های طلا و جواهرات یا بازار طلا و جواهر خرید کرد. اما باید توجه داشت که خرید طلا به صورت فیزیکی ممکن است با هزینه‌های بالایی همراه باشد و همچنین نگهداری و حفظ آن نیز نیازمند هزینه‌های اضافی است.

روش دوم خرید طلا به صورت الکترونیکی است. در این روش، می‌توان از طریق سایت‌های خرید و فروش طلا یا بورس طلا خرید کرد. این روش نسبت به روش فیزیکی، هزینه کمتر و نگهداری راحت‌تر دارد.

در نهایت، باید توجه داشت که خرید طلا به عنوان یک راهکار سرمایه‌گذاری، ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشد. بنابراین، قبل از خرید طلا، بهتر است با مشاوران مالی ماهر مشورت کنید و اطلاعات کافی درباره روش‌ها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری با خرید طلا را جستجو کنید.

علت خرید طلا در ماه صفر

رخی افراد معتقدند خرید طلا در ایام ماه صفر خوش یمن و پربرکت است. این افراد از چند وقت قبل برای خرید طلا در این ماه برنامه ریزی می کنند.

طبق تحقیقات و پرسش هایی که انجام دادیم؛ یک سری از افراد اعتراف کردند که واقعا خرید طلا در این ماه برایشان خوش یمن بوده و باعث افزایش روزی و برکت در زندگیشان شده و با اینکه فکر می کردند بعداً نمی توانند طلای سنگین تری بخرند یا افزایش سرمایه داشته باشند، در کمال تعجب این اتفاق برایشان رخ داده است.

ولی عده ای هم گفتند هیچ تغییری در وضعیت درآمد و پس اندازشان ایجاد نشده است البته این افراد هم از خرید طلا در ایام ماه صفر ناراضی نبودند، چون به هر حال خرید طلا در هر زمان، پس اندازی امن برای آینده است کسی از خرید طلا ضرر نمی بیند.

اگر بخواهیم از نظر اقتصادی این موضوع را بررسی کنیم، باید بگویم:

با توجه به کم شدن مراسمات و مهمانی ها در ماه های محرم و صفر، خرید و فروش طلا در این ایام کاهش پیدا می کند؛ معمولا به خاطر کساد بازار طلا و جواهرات قیمت طلا هم کمی کاهش دارد.

بعد از این ایام دوباره رونق به بازار برمی گردد و با افزایش قیمت طلا مواجه خواهیم شد پس اگر در ماه صفر طلا بخریم، بعد از این ماه و با افزایش قیمت طلا، سود می کنیم.

خرید طلا در چه روزی از ماه صفر خوش یمن است

يكي از مسايلي كه در سخنان ائمه ي معصومين(ع) آمده است، انجام كارها به تناسب خود در روز هاي به خصوصي است كه در آن روزها، تاثير فرروان بر تداوم و بركت آن كار وجود دارد.

– جايگاه روزهاي قمر در عقرب در انجام كارها:

شايسته است بنا به سفارش و دستورات ديني در ساعات قمر در عقرب – كه جدولش در اينترنت يا تقويم هاي نجومي موجود است- از انجام كارهاي اساسي نظير انعقاد نطفه، عقد ازدواج، افتتاح كار و كسب، اسباب كشي، تعيين و تغيير نام و گذاشتن سنگ بنا و كلاً انجام هر يك از كارهاي اساسي پرهيز كنيم.
البته ذكر اين حديث گرانقدر در اينجا موجب هدايت و باعث آرامش است كه راههايي براي بر حذر بودن از نحوست ايّام نيز وجود دارد. راه حلّي كه اهل بيت(ع) براي اين امر ارائه نموده اند صدقه دادن است. روايات فراواني از حضرات معصومين(ع) وارد شده كه نحوست ايّام با صدقه دادن برطرف مي شود. «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع):مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ إِذَا أَصْبَحَ دَفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْيَوْم‏.»هر كس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از دفع مي كند.

– روزهاي خوش يمن براي شروع هر كاري:

شما به غير از قمر در عقرب ماه صفر، كه 21 آذر است، اگر كاري انجام داديد، اشكالي ندارد.
اما در مورد روزهاي خوش يمن هر ماه بايد گفت: از امام صادق(ع) نقل شده است كه در روزهاي يكم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بيستم،‌ بيست و دوم، بيست و سوم، بيست و هفتم، بيست و هشتم و بيست و نهم هر ماه قمري، آغاز هر كاري مبارك است.
پس خريد و فروش در ماه صفر اشكال ندارد و در بركت پول آن بين ماه صفر و ماهاي ديگري سال فرق نمي باشد.
تنها روزي كه در بعضي از روايات خريد و فروش بي بركت دانسته شده است، روز عاشورا است، آن هم نه به اين معنا كه خريد و فروش حرام شده باشد؛ بلكه اگر كسي در روز عاشورا چيزي پس انداز كند بركت در آن نخواهد بود. اما در غير از روز عاشورا در تمام ماها و روزهاي سال خريد و فروش اشكال ندارد و فرقي بين ماه صفر و غير صفر نمي باشد.

– نكتۀ پاياني: نكاتي كه بيان شد، صرفاً براي رعايت فضيلت بيشتر بود كه رعايت آن داراي نكات مثبت است، اما اگر به خاطر مشكلاتي نمي توانيد اين مسايل را رعايت كنيد، به خودتان سخت نگيريد و با دادن صدقه مشكلات احتمالي را دفع كنيد تا مبادا دچار وسواس شويد.

طلایی که می خریم چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هنگام خرید طلا، باید به ویژگی‌های طلا توجه کنید تا از خرید طلا با کیفیت و ارزشمند برخوردار شوید. برخی از ویژگی‌هایی که باید در طلا مورد نظرتان به دنبال آن باشید عبارتند از:

1. عیار: عیار طلا به مقدار آلیاژ طلا در آن اشاره دارد. طلا با عیار بالاتر ارزش بیشتری دارد. عیار طلا معمولاً با نماد “K” نشان داده می‌شود، به عنوان مثال طلا با عیار 24K به معنای 100٪ طلا است.

2. وزن: وزن طلا برای تعیین قیمت آن مهم است. هر گرم طلا به قیمت مشخصی فروخته می‌شود.

3. شکل: شکل طلا، از جمله سکه، جواهر، نگین و… نیز برای تعیین قیمت آن مهم است.

4. وضعیت: وضعیت طلا، یعنی آیا طلا جدید است یا دست دوم، نیز برای تعیین قیمت آن مهم است.

5. برند: برندهای مشهور طلا نیز ارزش بیشتری دارند و برای سرمایه‌گذاران مهم هستند.

6. شناسنامه: طلا با شناسنامه معتبر و اصالت تایید شده ارزش بیشتری دارد.

با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توانید طلا با کیفیت و ارزشمندی را خریداری کنید. به هر حال، قبل از خرید طلا، بهتر است با مشاوران مالی ماهر مشورت کنید تا از روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا و ریسک‌های آن آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.