جزئیات اجرای تغییرات قوانین بورس و فرابورس

بورس و فرابورس

در ادامه ی این مطلب جزئیات قوانین تازه ی بازار بورس و فرابورس و معاملات آن ها را بررسی خواهیم کرد. این تغییرات مربوط به دامنه ی نوسان قیمت سهم های بورسی و فرابورسی است.

ابلاغیه جدید سازمان بورس حاکی از اعمال تغییراتی در مفاد دستورالعمل‌های اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران و دستورالعمل‌های فعالیت بازار گردانی در بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران است.

در بخشی از این طلاعیه و ابلاغیه ذکر شده است: در صورت این که قیمت پایانی سهم طی پنج روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت بیش از ۲۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی، نماد معاملاتی را متوقف کند و نماد معاملاتی حداکثر یک روز کاری پس از توقف و با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

در قسمتی دیگر از این ابلاغیه اعلام شده، در صورتی که قیمت پایانی سهم در بورس در دامنه عادی نوسان قیمت، بیشتر از ۵۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد بورس مکلف است در نخستین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف کرده و از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی کند، نماد معاملاتی در بیشترین حالت، چهار روز پس از توقف نماد معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می شود.

هیات مدیره سازمان بورس، تغییراتی را در قوانین اجرایی معاملات به وجود آورده اند از تاریخ ۲۵ فروردین ماه اجرایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.