ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یک سازه ی سبک بوده و ترکیبی از چند لایه می باشد . دو لایه ی فولادی در دو طرف ، دو لایه چسب پلی یورتان مخصوص روی ورق ها و در آخر یک لایه فوم به عنوان عایق اجزای تشکیل دهنده ی ساندویچ پانل هستند . این ساختار سبک در واقع به عنوان نوعی سقف و دیوار کاذب مورد استفاده قرار می گیرد .

ساندویچ پانل ها در دو مدل سقفی و دیواری تولید می شوند که در هر کدام از این حالت ها جنس ورق مورد استفاده و هم چنین جنس عایق بین ورق ها می تواند متغیر باشد . لایه ی عایق باید بسیار سبک و دارای خواص فیزیکی ویژه ای باشد .

  1. ساندویچ پانل سقفی :

ساندویچ پانل سقفی یک از محصولات مدرن ساختمانی است که امروزه بجای استفاده از مصالح سنگین و پرداخت هزینه های زیاد برای ساخت و ساز از این محصول استفاده می کنند . ساندویچ پانل سقفی از یک لایه فوم عایق که در انتها از دو طرف به یک لایه ورق فولادی وصل می شود تشکیل شده است . عرض غیر مفید و تولید شونده ی این ساندویچ پانل ها 107 سانتی متر و عرض مفید آنها یک متر می باشد .

  1. ساندویچ پانل دیواری :

ساندویچ پانل سقفی از دو لایه ورق تشکیل شده که بین آنها یک لایه فوم یا تزریق شده و یا چسبانده می شود . از این محصول جهت پوشش دیوار ها و بویژه برای پارتیشن بندی داخل ساختمان بسیار استفاده می شود . ساندویچ پانل دیواری دارای انواع گسترده ای است که راهکار های ارزان قیمت را برای ساخت انواع ساختمان ها ارائه می دهد . عرض غیر مفید این ساندویچ پانل ها 116 سانتی متر و عرض مفید آنها 114 سانتی متر می باشد .

انواع ساندویچ پانل ها بر اساس فوم عایق :

  1. ساندویچ پانل پلی یورتان :

در این ساندویچ پانل فوم مایع پلی یورتان بین دو لایه ورق فولادی تزریق می شود . این فوم پس از خشک شدن حالتی بسیار سخت و شکننده پیدا می کند به همین دلیل نمی توان از آن بصورت فوم استفاده کرد . با ساندویچ کردن فوم پلی یورتان بین دو ورق فولادی می توان مقاومت مکانیکی آن را افزایش داد .

به ساندویچ پانل پلی یورتان به ضخامت 8 سانت به بالا ساندویچ پانل سردخانه ای می گویند . از این ساندویچ پانل برای محل هایی استفاده می شود که باید اتلاف انرژی در آنجا بسیار کم باشد مانند ، اتناق سرد ، ساخت صنایع غذایی ، آزمایشگاه ها و سردخانه ها

از ویژگی های بارز این ساندویچ پانل می توان به موارد زیر اشاره کرد : عایق صوت ، حرارت ، رطوبت ، مقاومت مکانیکی بالا و سبک بودن

  1. ساندویچ پانل پلی استایرن :

از ساندویچ پانل با هسته پلی استایرن در انواع مختلف ساختمان های صنعتی ، تجاری ، انواع کانکس و .. استفاده می شود . برای تولید این ساندویچ پانل ورق ها در طول مشخص شده برش خورده و بلوک های یونولیت ( پلاستوفوم ) با استفاده از چسب مخصوص پلی یورتان به آنها می چسبد . احتمال آتش سوزی در اینگونه ساندویچ پانل ها بسیار بالا بوده و استفاده از آن در مکان هایی که حرارت زیاذ است توصیه نمی شود . از مشخصه اصلی ساندویچ پانل پلی استایرن می توان به وزن سبک و قیمت ارزان آن اشاره کرد

  1. ساندویچ پانل پشم سنگ :

این ساندویچ پانل به ساندویچ پانل نسوز یا ضد حریق معروف است و دلیل این معروفیت توانایی مقاومت بالای این محصول در برابر حرارت و آتش می باشد . عایق این ساندویچ پانل از الیاف طبیعی بوجود می آید و مواد اولیه آن سنگ بازالت است .از این محصول برای نیروگاه ها ، آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها و … استفاده می شود .

  1. ساندویچ پانل xps :

پانل های کامپوزیت مقاوم در برابر آتش هستند که بین آنها فوم پلی استایرن اکسترود شده قرار دارد . دارای ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین ( حتی کم تر از ساندویچ پانل پشم سنگ ) است . استفاده از این نوع ساندویچ پانل می تواند هزینه های ناشی از ساخت و ساز را کاهش داده و به ایمنی کار بیفزاید .

اطلاعات بیشتر در مورد ساندویچ پانل :

ضخامت ساندویچ پانل : ساندویچ پانل ها دارای 5 لایه هستند . دو لایه ورق ، دو لایه چسب و یک لایه فوم به عنوان عایق .ساندویچ پانل ها در ضخامت های 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 ، 12.5 . 15 تولید می شوند . مقدار ضخامت ساندویچ پانل به سفارش و نوع کاربری مشتری بستگی دارد .

رنگ ساندویچ پانل : ساندویچ پانل ها در 12 رنگ به درخواست مشتری تولید می شوند

کاربرد ساندویچ پانل ها :

  • پوشش انواع سوله ، انبار ، کارخانجات ، سالن ورزشی و …
  • صنایع غذایی ، دارویی و کشاورزی مثل ساخت گاوداری ، مرغداری ، آزمایشگاه و …
  • ساختمان های پیش ساخته و انواع کانکس

قیمت ساندویچ پانل :

قیمت ساندویچ پانل ها به ویژگی های ظاهری آن اعم از جنس ورق ، جنس عایق ، ضخامت عایق و … بستگی دارد . برای کاهش هزینه می توانید ضخامت ورق و فوم را کاهش داده یا از ساندویچ پانل با یک رو ورق و یک رو فوم استفاده کنید .

ویژگی ساندویچ پانل ها :

  • سبک بودن در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی
  • قابلیت انعطاف پذیری بالا
  • عایق صوت و دما
  • عایق بسیار مناسب برای بهره وری از انرژی
  • سهولت و سرعت در نصب آن
  • مقرون بصرفه بودن قیمت ساندویچ پانل
  • قابلیت شستشو
  • قابلیت نصب مجدد و امکان بازیافت
  • افزایش عمر مفید سازه
  • مقاومت در برابر حلال ها و مواد شیمیایی

کامیونت

نام کامیونت به معنای کامیون کوچک است زیرا کامیونت ها طوری ساخته شده اند که توانایی حمل باربیشتر از ده تن را ندارند و همین کامیونت ها را برای کاربری های داخل شهری مناسب ترمی کند. کامیون ها معمولا ار تناژ1.5 تن بار شروع می شوند و معمولا به صورت تک محور ساخته می شوند.